Monday, May 3, 2010

Oefening baart kunst, toch?

Leerkrachten worden betaald om stapels schrijfwerk door te spitten, en krijgen vele weken vakantie om daar weer van bij te komen. Om over al hun geklaag nog maar te zwijgen… Jij doet het helemaal voor nop. Ik vind het geweldig.

IMG_5295-1

Maar over afgelopen Koninginnedag heb ik juist niet zoveel te vertellen. Wel had ik de camera meegezeuld, dus toch nog een paar plaatjes…

 

 

 

 

 IMG_5292-1

IMG_5255-1

 

 

 

Oh, en het eten: Tapas! Met wijn natuurlijk. Meegenomen in een poging om wat goed te maken na de vorige fles. Die kwam uit een faillissements-partij, en we snapten al na de eerste slok waarom.

Vandaag een syrah van wijnhuis Carmen. Volgens Thérèse de Boer en Astrid Joosten in ‘Vrouwen gek op wijn’ het oudste wijnhuis van Chili. Toen ik het las vroeg ik me in alle ernst af of dat nog steeds zo zou zijn. Ik kan ter verdediging slechts aanvoeren dat het maandag was, en erg vroeg.

Wat betreft de combinatie met het eten: Prima bij de kruidige balletjes in tomatensaus, maar de filodeeghapjes veranderden in een wat droog en smakeloos pakketje. Niet zo raar als je leest dat de syrah een sterke tegenhanger nodig heeft. De tip uit het boek is, naast stoofschotel of barbeque, chocola met 80% cacao. En gek genoeg klinkt het heerlijk.

No comments:

Post a Comment